Az alábbi kategóriák léteznek a tankok között a játékban.
A játékban 5 féle tanktípus szerepel, melyek jelentősen eltérő játékmenetet testesítenek meg.
Light tank (könnyű tank, felderitő) – ezek rendkívül agilis, gyors, ámde rendkívül gyengén páncélozott és felfegygyverzett járművek. Alapvető feladatuk az ellenséges célpontok felderítése, megmutatása a csapattársaknak. Csak a kezdő tankok tartoznak ebbe a kategóriába, magasabb szinteken nincsenek könnyű tankok, szerepüket a közepes tankok töltik be. A 6.7 verziónál lvl 5 szintűek maximum.
Medium tank (közepes tank) – mozgékony tankok, átlagos fegyverzettel és páncélzattal. Fő feladatuk a nehéz tankok támogatása, a térképen a kulcspozíciók elfoglalása és tartása, ellenséges tüzérség és tank destroyerek felderítése és megsemmisítése. Gyorsaságukat kihasználva egy-egy elleni harcban a nehéztankokat is legyőzhetik, ha pedig 2-3 közepes tank összeáll és együtt tevékenykedik akár döntő tényezők is lehetnek a csatában.
Heavy tank (nehéz tank) – ők képviselik a fő tűzerőt. Erős páncélzat és ágyúk jellemzik őket, cserébe természetesen nem túl mozgékonyak és gyorsak. Nagyon élvezetes velük játszani, de oda kel figyelni a helyezkedésre, mivel lassúak és a tüzérség elsődleges célpontjaik.
Tank destroyer (páncélvadász) – általában szintjüknél erősebb ágyúval rendelkező, legtöbb esetben torony nélküli járművek (ezért célzáshoz a testet kell forgatniuk), magas szinten esetenként rendkívül erős elülső páncélzattal. Elsősorban védekezésnél lesből való támadásra (bozótosban ülve) és a nehéz tankok támadásának támogatására használatos. Közelharcban a torony hiánya miatt nehéz használni, hiszen a közepes tankok gyorsan megkerülhetik (főleg ha lelövik a lánctalpát) és oldalról-hátulról pillanatok alatt szétszedik.
Artillery (tüzérség, SPG) – biztonságos távolságról (magasabb szinteken a térkép túloldaláról) képes nagy sebzést bevinni a célpontoknak. Bár páncélzata lényegében nulla (így közelharcban sérülékeny) óriási előnye hogy a térkép bármely pontját tudja lőni, a lassú heavyk rémálma. Ráadásul nem kell közvetlenül rálátnia a célpontra, például domb mögé is be tud lőni. A pályát felülről látja, mintegy műholdról. Nem túl változatos játékmenet, de rizikómentesen lehet irtani vele még a sokkal magasabb szintű tankokat is (emiatt a tüzéreket általában közutálat illeti).
Harckocsi
Német: pontos löveg, de kisebb sebzés. Több hp, viszont nagyobb méretű test, szögletes formák.
Orosz: pontatlanabb löveg, de nagyobb sebzés. Kevesebb hp, de alacsonyabb felépítmény, döntöttebb formák.
Amerikai: nagyot sebző jó löveg. Papír test, de kemény torony (heavyiknél, T29 és felette).
Páncélvadász
Német: pontos és erős löveg, valamint 8-9 tierben erős test, 6-7-es tier elég gyenge
Orosz: nagyot sebző lövegek, jól rejtőzködő gépek, sebességben jobbak viszont nincs erős páncélzatuk még szemből se (kivéve a legnagyobbat)
Amerikai: alacsony szinten átlagosak, bár a Wolverine és a Sluger az egyetlen páncélvadász, aminek van tornya (ez komoly előny). Magasabb szinten brutális front páncél jellemzi őket.
Arty (tüzér)
Német: pontosak, több lövést is kibírnak. Néha kevés a lőszer. Az E-Typra nem hat a területre ható sebzés, ami néha jól jön.
Orosz: tier hattól, már brutális sebzés, sok lőszer. Állítólag nagyobb szögben csapódik a lövedék, ezért jobbak. Top arty nagyon gyors.
Amerikai: gyors és kicsit gépek sok lőszerrel. A top gép sebzi a legnagyobbat a játékban, de a lőszer is a legdrágább bele.
Az alábbi dolgokért nem jár XP:
- Baráti tank sebzése.
- Csapattársak megölése (Team killing – TK)
- Lepattanó lövedékek (ding, ricochet)
- Ha minket sebeznek…
- Különféle achievementek (hero of battle, sniper)
- Döntetlen vagy veresége esetén nincs 50% bónusz.
Mire kapunk XP-t:
- Ellenséges tankok sebzése
- Kritikus sebzés ellenséges járművön (csilingelő hang amikor eltaláljuk). A tankok közötti szintkülönbség számít, tehát ha egy magasabb szintű tankot találsz el, több XP-t meg pénzt kapsz.
- Ellenséges tank felfedezése (amikor meglátod és megjelenik a térképen piros pontként). Tüzérség felfedéséért kicsivel több jár mint a normál tankokért.
- Ha csapattársaink olyan tankot sebeznek, amit mi fedeztünk fel és mutatunk meg nekik (mivel azok távolabb vannak tőlük mint az ő látótávolságuk).
- Bónusz jár egy tank megsemmisítéséért (kill). Ugyanúgy mint sebzésnél, itt is több jár, ha nagyobb szintű tankot ölünk meg.
- Bázisfoglalásért, de csak azok a tankok kapnak jutalmat akik a zászló körüli körben tartózkodva „húzzák” a zászlót. A jutalom arányos a körben eltöltött idovel.
- Ha megsebzünk olyan ellenfelet, aki húzza a zászlónkat (ilyenkor őt reseteljük, ez különösen hasznos ha a mi csapatunk is foglal már de kicsit le van maradva)
- Bónusz jár azért, ha egy csata végén még életben vagyunk.
- Csatában való részvételért – azaz ha úgy lövünk ellenségre hogy viszonylag közel vagyunk hozzá (a megfogalmazás ködös, és azt is írták hogy ez csak minimálisan befolyásolja a jutalmat).
- A csapat minél több sebzést visz be a másiknak, annál több XPt kapnak a játékosok – viszont ennél az összetevőnél csak a megsemmisített ellenséges tankokat veszik figyelembe. Ennek a tételnek kicsi a hatása, de azért számít valamit.
A legnagyobb bónusz: +50% XP és pénz a győztes csapatnak. (a vesztes illetve döntetlen meccsek esetén egyik csapat sem kapja meg ezt a bónuszt. Ergó a döntetlen az olyan, mintha mindkét csapat veszítene. Ráadásul sokáig is tart)
Alapesetben minden XP amit egy tankkal megszerzünk csak az adott tank fejlesztéseire költhető el. Azonban minden csata után a szerzett XP 5%-a free XP-be kerül. A free XP bármely tankon felhasználható, nincs rá semmilyen megkötés.
Free XP-t aranyért lehet átváltani is. Ha egy tanknál MINDENT kifejlesztünk, onnantól kezdve Elite minősítést kap. Ez semmiféle extra képességet nem jelent, csak annyit hogy mostantól kezdve az XP amit vele gyűjtünk folyamatosan halmozódik, és aranyért cserébe átkonvertálható (1 gold = 25 XP arányban).
Ha nem tervezünk aranyat használni XP konvertálásra, elit tankokon bekapcsolhatjuk a legénység képzésének gyorsitása opciók. Ilyenkor a tankon nem halmozódik XP, minden megszerzett tapasztalat a legénység képzettségeit növeli. Csodát ne várjunk tőle, mivel valószínűleg eddigre az adott tank legénysége 100% körül van – ilyenkor minden % növekedés nagyon sok XPt igényel. Persze ha úgyse használnánk másra az XPt, ártani nem árthat
H kilőttek, és még tart a csata, nem muszáj megvárnod a csata végét. Elhagyhatod a csatát és ha van másik tankod beülhetsz a volánhoz és harcolhatsz tovább azzal. Ha az első csata végetért, akkor is megkapod a jutalmadat ha kilövésedet követően kiszálltál.
Infó.: Normen-Wotyinfo.hu
|